10.9.10

Incorreccions polítiques Indianes (III)

El nou calendari escolar m'agrada, setmana blanca inclosa. No entenc el rebombori que ha provocat la decisió. Es trasllada una setmana no lectiva del setembre al març. I què?

Quan anava a escola (el Liceu Francès de Barcelona) la feia cada any. Hi ha un munt de països europeus que la fan des de fa decennis, sense cap trasbals. M'agradava tenir un oasi emmig del llarguíssim i ingrat segon trimestre. Els meus pares (com tots els altres pares), s'arreglaven. Igual que els pares d'ara ens hem d'espavilar amb les setamnes no lectives del curs escolar en què hem de treballar. O és que tothom fa vacances de Sant Joan fins a mitjan setembre?
Qui diu que trencarà el ritme? Crec que és poc rigorós anticipar un efecte sense haver viscut mai l'experiència.

Lúnic punt de raó que dono als detractors de la mesura és que no s'hi val anar donant cops de timó amb el calendari escolar. I desgraciadament crec que aquests cops de timó, modes, i moviments pendulars afecten no només el calendari sino la política educativa d'aquest país, amb resultats prou coneguts.

...

4 comentaris:

Anònim ha dit...

A mi també m'agrada la setmana blanca, verda o vermella, sigui per anar a esquiar (el que pugui),per descansar o per viatjar. Dit això, i quan ho mires d'aprop, t'adones que se salten les regles mínimes de la conciliació de la vida laboral i familiar, perquè jo que treballo pel Departament d'Ensenyament no coincideixo amb la setmana escollida a l'escola de les meves filles amb la que han escollit al centre on treballo. Fantàstic, ho fan tan bé com poden!

Montserrat ha dit...

Conversa pendent... un cop ens hi trobem de ple, d'acord? :-)

Berenguer ha dit...

Anònim,

Gràcies per participar al debat. Jo crec que el debat de fons és com conciliar millor, evidentment. He de dir, però, que resulta difícil reclamar conciliació en un país amb una productivitat tant baixa (i parlo en termes estadístics, eh, que ningú se senti especialment acusat).

Montserrat,

Ara que has contestat ja publicaré un altre post :-)

Montserrat ha dit...

Sabia que m'esperaves... ens coneixem una miqueta Indiano.
Repeteixo que tenim aquesta conversa pendent. Serà interessant :-)