15.6.08

Tlacotalpan, "la ciudad de los tubos"

Tlacotalpan és una postal abandonada emmig del riu cabalós, el Papaloapan, que baixa, ja ample, poc abans d'abocar-se al Golf de Mèxic. Tlacotalpan forma part del gran univers que és l'Estat de Veracruz, aromes de cafè, de canya de sucre, de vainilla, de mar, de petroli.

Tlacotalpan és, com diu un vell republicà espanyol que l'expatriat i la N. es troben, en aquest dia xafogós i gris, assegut a un dels cafès del centre, "la ciudad de los tubos":

tuvo un gran puerto fluvial,

tuvo un gran compositor, Agustín Lara,

tuvo una nutrida población,

Però hi ha un munt de coses que Tlacotalpan té encara, com les cases magnificents arran de riu,

L'encant decadent, elegant, cuidat, del seus carrers,


Tlacotalpan, un dels llocs amb més aroma indiano que coneix l'ídem.

Fotos: N. LMN ; Indiano

2 comentaris:

Natasha ha dit...

Si, Tlacotalpan es precioso, Patrimonio de la Humanidad. Recuerdo especialmente la humedad que hacía. Tal vez no era tanta, pero acostumbrados a la sequedad del DF, si que me lo pareció.
Impresionante es lo único que puedo decir del rio, y de las mansiones que vimos en el paseo en barca.
Otra cosa que me impresionó es que no vimos casi ningún coche por el centro, dos a lo mucho, y gente tampoco, creo que cuando llegamos estaban todos en misa. Y como amenazaba lluvia tampoco había turistas. Hicimos un divertido recorrido turístico con un guía. Él, nosotros y su megáfono bajo el brazo.

Berenguer ha dit...

No hi ha res, de vegades, com certes sensacions d'humitat per recordar l'ample riu tranquil i dens, passant vora les cases. Grans records.